POVETSEA PRODUSULUI
1. Concentrează-te pe cumpărătorul ideal
Dacă realizezi o descriere a produsului având ca țintă mai multe tipuri de cumpărători în minte, descrierile devin obositoare și sfârșesc prin a nu se adresa nimănui. Cele mai bune descrieri ale produsului se adresează cumpărătorului ideal direct și personal. Pune-ți întrebări și răspunde la ele ca și cum ai avea o conversație directă cu clientul. Imaginează-ți cumpărătorul ideal. Ce fel de umor apreciază ? Ce cuvinte folosește? Ce cuvinte detestă
2. Folosește beneficiile
Potențialii clienți nu sunt interesați de specificațiile tehnice ale produsului ci doresc să știe ce beneficii le aduce acesta. De aceea, trebuie să evidențiezi beneficiile fiecărei caracteristici. Cum îi face produsul să se simtă mai fericiți, mai sănătoși sau mai activi? Ce probleme și dificultăți rezolvarea produsului sau serviciu tău ? Nu vinzi doar un produs, vinzi o experiență.
3. Evită fraze generaliste
Când nu ai inspirație există tentația să folosești fraze generaliste de genul “calitatea excelentă a produsului”. Aceasta este o frază generalistă. Ai auzit vreodată pe cineva care își descrie produsele ca având o calitate medie? De exemplu, la o pereche de pantofi nu îi descri că sunt excelenți ci folosești în descriere fiecare detaliu tehnic și beneficiile acestuia. Detaliile despre produs adaugă credibilitate. Detaliile despre produs vând produsul dar atenție nu include prea multe detalii tehnice în descrierile de produse ci fii specific.
4. Justifică utilizarea superlativelor
Superlativele sună nesincer dacă nu dovedești în mod clar de ce produsul este cel mai bun, cel mai simplu sau cel mai avansat. Dacă produsul tău este cu adevărat cel mai bun, oferă dovezi specifice în acest sens. În caz contrar, folosește review-urile, opiniile cliențiilor care spun că produsul tău este cel mai minunat.
5. Folosește imaginația cliențiilor tăi
Cercetarea științifică a dovedit că, dacă oamenii au un produs în mâinile lor, dorința lor de a-l achiziționa crește. Vinzi online așa că clienții tăi nu pot palpa produsele dar imaginiile mari și clare te pot ajuta. Exită și un truc de copywriting pentru a crește dorința: spune-i cititorului să-și imagineze cum ar fi să-ți dețină produsul. Pentru a exersa această tehnică de copywriting începe o propoziție cu cuvântul “imaginează-ți” și termină propoziția (sau paragraful) explicând modul în care cititorul tău va simți atunci când va avea și va folosi produsul.
6. Folosește mini-poveștile
Includerea mini-poveștilor în descrierile produselor dvs. scade barierele raționale împotriva tehnicilor de persuasiune. Cu alte cuvinte, uităm că ni se vinde ceva. Când vine vorba de a spune o poveste despre produsele tale, întrebă-te:
- Cine face produsul?
- Ce a inspirat crearea produsului?
- Ce obstacole a trebuit să depășești pentru a dezvolta produsul?
- Cum a fost testat produsul?
7. Folosește cuvintele senzoriale
Restaurantele știu acest truc și îl folosesc de mult timp: cuvintele senzoriale cresc vânzările, deoarece se angajează mai multă putere de procesare a creierului. Adjectivele senzoriale nu se referă doar la gust, ci și la sunet și atingere. Adjectivele sunt cuvinte dificile dar, în același timp sunt și cuvinte puternice deoarece îi oferă cititorului o experiență intensă în timp ce citește. Provoacă–ți cititorii cu descrieri vii de produse. Gândește-te la cuvinte precum catifelat, neted, clar și luminos.
8. Folosește opinile cliențiilor
Atunci când vizitatorii site-ului tăi nu sunt hotărâți ce să cumpere, ei caută sugestii și sunt adesea influențați să cumpere un produs cu cel mai mare număr de comentarii pozitive. Majoritatea cumpărătorilor sunt atrași să cumpere ceva popular așa că evidențiază pe site produsele aflate în topul preferințelor cliențiilor.
9. Faceți descrierea ușor de citit
Ambalarea descrierilor de produse cu un design clar, ușor de citit este și mai atrăgător pentru potențialii clienți. Iată un exemplu de descriere a produsului:
- Implică vizitatorul cu titluri;
- folosește descrierile pe puncte, bumbi ușor de scanat;
- folosește mult spațiu
- mărește dimensiunea fontului pentru a promova vizibilitatea